Zabawy muzyczne po angielsku dla 3-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 3-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 3-latków

     Współcześnie, umiejętność opanowania języka angielskiego jest praktycznie niezbędna. Angielski towarzyszy nam na każdym kroku. Warto więc, już od małego uczuć dzieci obcego języka. Najlepszą metodą, szczególnie dla kilkulatków jest nauka poprzez zabawę. Oto propozycje kilku zabaw muzycznych, które wprowadzają relaksującą atmosferę i dużo śmiechu, a przy tym pomogą opanować podstawy nowego języka.

 

Muzyczne bajki

zabawy muzyczne po angielsku Zabawa, która polega na przypomnieniu treści bajek i opowiadań, omawianych na zajęciach.  Przedszkolaków należy podzielić na mniejsze, kilkuosobowe grupy. Jeśli posiadamy nagrania znanych bajek lub kreskówek, odtwarzamy czołówkę lub jedną z bardziej znanych piosenek. Ważne jest, aby były to kompozycje w języku angielskim. Utwory, mogą być również zagrane przez prowadzącego na pianinie lub innym instrumencie muzycznym. Następnie, maluchy muszą odgadnąć tytuł bajki na podstawie puszczonego/zagranego fragmentu. Jeśli żadna z grup nie zna odpowiedzi na pytanie, odtwarzamy dany utwór aż do skutku. Na koniec zabawy, wszystkie dzieci uczą się słów wybranej piosenki, a następnie śpiewają ją wspólnie z prowadzącym.

 

 

Zabawa ‘My body’ (‘Moje ciało’)

zabawy muzyczne po angielsku Prowadzący zachęca przedszkolaków, aby usiadły w kręgu słowami ‘Let’s make a ring’ (Utwórzmy krąg – fonetycznie: Lets mejk e rin). Następnie, przy pomocy maskotki lub pacynki nazywa poszczególne części ciała (head – głowa, fonetycznie: hed;  eyes – oczy fonetycznie: ajs;  arms – ramiona, fonetycznie: ams; stomach – brzuch, fonetycznie: stomak;  legs – nogi, fonetycznie: legs;  feet – stopy, fonetycznie: fit;  hands – ręce, fonetycznie: hands)
i pokazuje je kolejno na pluszaku i sobie. Potem, nadając różne tempo i natężenie głosu powtarza kilka razy słowa, ponawiając czynność z pokazywaniem od nowa. Na koniec zabawy, nauczyciel udaje, że myje maskotkę i wskazując odpowiednie części jej ciała śpiewa:

Head, head, rub, head! Arms, arms! Rub, arms! Rub, legs! Head, arms and legs!” [tłum. Głowa, głowa, mydlimy głowę! Ramiona, ramiona! Mydlimy ramiona! Mydlimy nogi! Głowę, ramiona i nogi!]
(Fonetycznie: “Hed, hed, rab hed! Ams, ams! Rab ams! Rab, legs! Hed, ams and legs!”)

Uczestnicy zabawy śpiewają wspólnie utwór i “myją” wymieniane części ciała.

 

 

Zabawa ‘Animals’ (‘Zwierzęta’)

zabawy muzyczne po angielsku Celem zabawy, jest nauka maluchów nazw zwierząt w języku angielskim. Do jej realizacji potrzebne są karty lub obrazki zwierząt przygotowane wcześniej przez nauczyciela. Dzieci siadają w kręgu, a prowadzący rozkłada karty. Uczestnicy, po kolei nazywają po angielsku, zwierzęta i ich kolory, np. “It’s a cat. It’s black” (tłum. “To jest kot. Jest czarny”, fonetycznie: Its e kat, its blak).
Nauczyciel powoli odkrywa następne obrazki, prezentując nowe zwierzęta (dog – pies, fonetycznie: dog; butterfly – motyl, fonetycznie: baterflaj; lion – lew, fonetycznie: lajon). Jednocześnie zaczyna śpiewać piosenkę:

“What’s this? What’s this? It’s a dog. It’s a dog, a dog, it’s a dog. What’s this? What’s this? It’s a butterfly, a butterfly, it’s a butterfly. A dog and a butterfly, a butterfly and a dog, a dog and a butterfly”.[tłum. Co to jest? Co to jest? To jest pies. To jest pies, pies, to jest pies. Co to jest? Co to jest? To jest motyl, motyl, to jest motyl. Pies i motyl, motyl i pies, pies i motyl”]
(Fonetycznie: “Łots dys? Łots dys? Its e dog, its e dog, e dog, its e dog. Łots dys? Łots dys? Its e baterflaj, e baterflaj, its e baterflaj. E dog end e baterflaj, e baterflaj end e dog, e dog end e baterflaj).

Przedszkolaki śpiewają utwór razem z prowadzącym.

 

 

Zabawa ‘Kolorowy świat przyrody’

zabawy muzyczne po angielskuProwadzący podchodzi z dziećmi do okna i prosi, żeby wskazały one i nazwały poszczególne elementy przyrody, na przykład: flower – kwiatek (fonetycznie: flałer);  sun – słońce (fonetycznie: san); tree – drzewo (fonetycznie: tri). Jeśli maluchy nie znają jakieś nazwy, nauczyciel pokazuje je na przygotowanych wcześniej obrazkach. Prowadzący włącza nagranie “Our Discovery Island Starter, Pearson” (dostępne w internecie) i wykonuje gesty nawiązujące do poszczególnych wyrażeń, na przykład sun – wskazanie na niebo (lub słońce za oknem), rain: deszcz (fonetycznie: rejn) – poruszanie palcami, fun: zabawa (fonetycznie: fan) – klaskanie w dłonie. Nauczyciel, zachęca uczestników do powtarzania gestów i wspólnego śpiewania piosenki.

 

 

Zabawa ‘Polowanie na motyle’

zabawy muzyczne po angielskuDo zabawy potrzebne są spinacze lub małe maskotki z motylami (albo własnoręcznie wykonane ozdoby). Prowadzący chowa ‘motylki’ po całej sali, tak żeby dzieci nie wiedziały gdzie są. Następnie zaczyna śpiewać następującą piosenkę:

Butterflies, Butterflies, where are they? Open your eyes and look around x2″. [tłum. Motyle, motyle, gdzie one są? Otwórz oczy i popatrz dookoła]
(Fonetycznie: “Baterflajs, baterflajs, łer ar dej? Ołpen jor ajs end luk erand)

Uczestnicy ruszają na poszukiwanie motyli. Za każdym razem, gdy jeden z maluchów odnajdzie motylka, musi głośno powiedzieć, ile ich jeszcze zostało: 

You have to find two more butterflies [tłum. Zostały Ci do znalezienia dwa motyle],
(Fonetycznie: “Ju hew tu fajnd tu baterflajs”)

Dodatkowo, do zabawy można użyć dostępnej w internecie piosenki “The Butterfly Colors Song”.

Z okazji 10 urodzin Rytmikonu WIELKA PROMOCJA – 50% na Wszystkie Produkty!!! Zobacz szczegóły>>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *