Zabawy muzyczne po angielsku dla 4-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 4-latków

Zabawy muzyczne po angielsku dla 4-latków

Witaj 🙂  Tak jak zapowiadałem dziś czas na kolejną grupę wiekową i zabawy muzyczne po angielsku. Mam nadzieję, że wykorzystasz je w swojej pracy z dziećmi 🙂

 

 

Zabawa “Kolory”

zabawy muzyczne po angielskuPrzedszkolaki siadają w kółku. Prowadzący rzuca wybranemu dziecku piłkę, jednocześnie wypowiadając nazwę wybranego koloru w języku polskim. Uczestnik, odrzuca piłkę do nauczyciela, odpowiadając nazwę koloru po angielsku. Jeśli jego odpowiedź będzie błędna, musi wykonać jakieś zadanie specjalnie (na przykład podskoczyć pięć razy do góry czy przynieść z sali jakąś zabawkę koloru, którego angielskiego odpowiednika nie znało). Do nauki kolorów lub włączenia w trakcie zabawy, można użyć utworu “What Color Are You Wearing” (“Jaki kolor dzisiaj nosisz”), dostępnego w internecie.

 

 

Zabawa w wyklaskiwanie rytmu

zabawy muzyczne po angielskuDo tej zabawy należy przygotować kilka bardzo łatwych zdań lub wyrażeń, które dzieci będą mogły bez problemu powtórzyć. Na przykład: “Black cat, white dog” tłum. “Czarny kot, biały pies” (fonetycznie: blek kat, łajt dog). Na początku zajęć, prowadzący rozpoczyna zabawę klaszcząc trzy razy w dłonie w wybranym przez siebie rytmie i wypowiadając daną kwestię w tym wypadku “Black cat”. Przedszkolaki powtarzają wspólnie wyrażenie. Do drugiej części zdania, należy zmienić ruch, przykładowo podczas “white cat”, nauczyciel macha dwa razy prawą nogą. Całe zdanie powtarzamy kilkakrotnie, za każdym razem zmieniając ruch na inny, chociażby klaskanie na skakanie, a machanie nogą na podrzucanie piłką. Zabawę można modyfikować wedle uznania, na przykład, poszczególne zdania zaśpiewać zamiast wypowiedzieć.

 

 

 

Zabawa “Piosenka jest dobra na wszystko”

zabawy muzyczne po angielskuProwadzący wybiera dowolną piosenkę po angielsku i puszcza ją maluchom. Można również skorzystać z przygotowanych specjalnie piosenek dla dzieci na kanale “Super Simple Songs – Kids Songs” dostępnym na youtube. Przykładowo, jeśli wybierzemy piosenkę “Animal Song for children”, po usłyszeniu nazwy zwierzęcia (kolejno: bird – ptak, fonetycznie: byrd, elephant – słoń, fonetycznie: elefant, fish – ryba: fonetycznie: fisz, gorilla – goryl, fonetycznie: gorila), uczestnicy zabawy muszą zrobić przysiad, klasnąć lub zapamiętać ile zwierząt zostało wymienionych w piosence. Można również powtarzać nagranie tyle razy, aż dzieci nabiorą zapału do powtarzania i śpiewania.

 

 

Zabawa “One, Two, Three…jump” (“Raz, dwa, trzy…skacz”)

zabawy muzyczne po angielskuZabawa przy użyciu filmiku i piosenki “Numbers Song Let’s Count 1-10” dostępnej w internecie. Dzieci wykonują poszczególne gesty i ruchy jak w danym filmiku, jednocześnie ucząc się liczyć. Jeśli prowadzący nie ma dostępu do komputera lub rzutnika w sali, może sam nauczyć się wcześniej danej transkrypcji i ruchów, bo są one bardzo proste.

 

 

 

 

Zabawa “Who took the cookie” (“Kto wziął ciasteczko”)

zabawy muzyczne po angielskuPrzedszkolaki siadają w kółku, a prowadzący stawia na środku słoik z ciasteczkiem. Wszystkie dzieci zamykają oczy. Jedno z nich, wybrane przez nauczyciela dostaje wspomniane ciasteczko, tak żeby pozostali uczestniczy zabawy nie wiedzieli kto. Następnie, według wskazówek zegara, po kolei zaczynają śpiewać piosenkę:

“Who took the cookie from the cookie jar? tłum. Kto wziął ciasteczko ze słoika? (fonetycznie: hu tuk de kuki from de kuki dżar?)”
Ola (imię dziecka) took the cookie from the cookie jar! tłum. Ola wzięła ciasteczko ze słoika! (fonetycznie: Ola tuk de kuki from de kuki dżar!)
Ola: Who, me?! tłum. Kto, ja? (fonetycznie: hu? mi?)
Pozostali uczestnicy: Yes, you! tłum. Tak, Ty (fonetycznie: jes, ju).
Ola: Not me! tłum. Nie ja (fonetycznie: not mi).
Pozostali uczestniczy: Then who? tłum. Więc kto? (fonetycznie: den hu?)
Ola: Łukasz (imię dowolnie wybranego przez “Olę” uczestnika zabawy)”

Zabawa kończy się w momencie, w którym okaże się, kto trzyma ciasteczko.

Z okazji 10 urodzin firmy RYTMIKON przygotowałem coś specjalnego Szczegóły Tutaj>>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *